Omlouváme se za výpadky některých částí webu, konkrétně např. ztrátu(i když snad jen dočasnou, fóra budou pravděpodobně brzo "vráceny") diskusních fór pod novějšími články. Problémy souvisí s obnovou databáze po nedávném výpadku.K některým hysterickým reakcím jenom stručně : nejedná se o cenzuru(zmizely VŠECHNY… (více)
Omlouváme se za výpadky některých částí webu, konkrétně např. ztrátu(i když snad jen dočasnou, fóra budou pravděpodobně brzo "vráceny") diskusních fór pod novějšími články. Problémy souvisí s obnovou databáze po nedávném výpadku.K některým hysterickým reakcím jenom stručně : nejedná se o cenzuru(zmizely VŠECHNY… (více)
Omlouváme se za výpadky některých částí webu, konkrétně např. ztrátu(i když snad jen dočasnou, fóra budou pravděpodobně brzo "vráceny") diskusních fór pod novějšími články. Problémy souvisí s obnovou databáze po nedávném výpadku.K některým hysterickým reakcím jenom stručně : nejedná se o cenzuru(zmizely VŠECHNY… (více)
Squatterské hnutí v Holandsku prošlo od svého vzniku zajímavým vývojem, který se dá rozdělit do tří etap. V počátečním období, jež trvalo zhruba do konce sedmdesátých let, rostlo a sílilo, poté nastala radikalizace osmdesátých let a následně začalo opět slábnout. I v dnešní době žije v zemi mnoho squatterů a squatterek, ale ve srovnání s osmdesátými léty je hnutí poměrně slabé a malé. (více)
V muslimských zemích dochází k nejednomu známému i neznámému porušování práv žen. Povědomí veřejnosti jej více či méně spojuje s islámem, o kterém se řada ateistů nebo vyznavačů jiných náboženství vyjadřuje v tom smyslu, že je zpátečnický, zaujatý vůči ženskému pohlaví nebo násilný. Proto na úvod zmiňme, že násilných konotací nabývá až ústy svých interpretů a je spíše zástěrkou a výmluvou než příčinou. To dokazují tisíce mrtvých či týraných mezi jinými komunitami, např. křesťany (vzpomeňme středověkých honů na čarodějnice a čarodějníky nebo současná zvěrstva křesťanských guerill v Africe) nebo hinduisty (kvůli malému věnu týrané a vražděné nevěsty v Indii). (více)
„Byla jsem pozvána do Los Angeles, abych přednášela o mrzačení ženských genitálií a souhlasila jsem - i když pro mne bylo těžké o tom mluvit. Byla jsem vyslankyní dobré vůle OSN proti obřízce, ale jakmile jsem o ní začala mluvit, objevily se bolestné vzpomínky. Tehdy jsem svou matku o obřízku dokonce prosila, protože všichni tvrdili, že mne to očistí. Nebyla jsem ještě o mnoho větší než koza, když mne matka držela, zatímco mi jedna stará žena odřízla poštěváček a vnitřní stydké pysky a ránu zašila. Nechala jen malinký otvor pro moč a menstruační krev. Tehdy jsem neměla ponětí, co se stane, protože jsme o tom nikdy nemluvili.“ (více)
Na konci června vyšlo nové číslo časopisu A-kontra, které je pokračováním předchozího vydání zaměřeného na islám. Už to se letmo dotklo problematiky postavení žen v tomto náboženství. A protože je pohled na ženy v islámu velmi kontroverzní a důležitý rozhodla se mu redakce věnovat mnohem více. (více)
Roku 1427 došlo u Tachova k bitvě, při níž byli těžkoodění rytíři rozdrceni silami husitských selskoplebejských mas. Na sklonku července 2005 proběhla na louce na Tachovsku jiná bitva, při níž prožili fiasko jiní těžkooděnci.
Nenechali se mlátit
Policie účastníky pokojné taneční slavnosti surově… (více)
Před několika lety byla v českém anarchistickém prostředí velmi živá diskuse o Organizační platformě libertariánských komunistů. Jestliže dnes existují překlady české překlady tohoto dokumentu* i doplňujících textů**, s jedinou výjimkou*** nebyly publikovány kritiky vůči Platformě. Dnes publikujeme zajímavou diskusi, která byla o Platformě vedena mezi jejím odpůrcem, veteránem anarchistického hnutí Erricem Malatestou**** a jedním z jejích autorů, Nestorem Machnem.***** I když se jedná o texty z konce dvacátých let, mají stále co říct k úloze anarchistů a anarchistek, k tomu, jak by měla vypadat jejich organizace i k tomu, jaký je smysl jejich usilování.
(více)