Anarchistická federace

Píšou jinde : Čundr Černorudých skautů v Podkrkonoší

Toto je kopie článku uveřejněného na skaut.451.cz.
Postrádá obrázky, formátování a zejména mohla být mezičasem aktualizována. Pokud možno, přečtěte si jej z originálního zdroje, prosím:

O víkendu 29.- 31. května 2020 proběhl další čundr černorudých skautů a skautek v Podkrkonoší v Nové Pace. Kamarádi se začali sjíždět již v pátek. Na nádraží nás vyzvedl místní kamarád Zbyněk. Vydali jsme se lesní cestou k jejich domovu. Po sedmé jsme na místě. Dostáváme večeři. Vlčata se rozbíhají za zvířectvem, především za kozami, které je uchvátily. Večer se rozdělává táborák a klábosí do půlnoci.

V sobotu ráno se nasnídáme a vyrážíme na nádraží. Nasedáme na vlak směr Malá Skála. V Malé Skále naše kroky nevedou na turisticky frekventovaný Panteon, ale naopak na druhou stranu na Besedické skály. Vyšlápneme strmý kopec a po hodině jsme konečně v Besedických skalách. Pískovcové skály jsou úchvatné, a vlčata jsou z nich nadšená. Hlavně skalní labyrinty. Za vyhlídkou Vysoká skála se dáváme delší pauzu na oběd. Jelikož jsme v CHKO rozhodujeme se využít plynového hořáku, abychom zde nerozdělávali oheň. Připravuje se rychlovka – nudlová čínská polévka. Pokračujeme na Kalich a pak zpět do Malé Skály a na vlak, Na nádraží se loučíme s kamarády z Mladoboleslavska. Po sedmé dorážíme ke kamarádům v Nové Pace. Vlčata si zkouší střelbu z luku. Kamarád Zbýňa jim ukazuje hru „Kanada“. Ta spočívá v tom, že si dvě vlčata stoupnout na dva špalky vzdálené asi 5 metrů, chytí se lana a hýbou s ním tak, aby shodili spoluhráče. Kdo se udrží vyhrál. Navečeříme se a rozděláváme táborák. Večer kamarád Lukyn připraví pro vlčata a nejen ona diskotéku, která se protáhne do půlnoci. Dorazí také další kamarádi z Nové Paky.

Pátek a sobota byla prosluněná. v neděli se přeci jen nakonec zatáhne a spadne pár kapek deště. Ani to nás však neodradí a několik kamarádů vyráží s vlčaty hledat poklad. Nejdříve však musí vlčata najít „starý dopis“ ukrytý ve stodole. Poté za pomoci indicií v dopise za využití buzoly a orientace dle světových stran se vydají na pokladem. Ten nakonec nachází a „lup“ si spravedlivě rozdělí. Po 11 hodině se loučíme a vyrážíme ke svým domovům.

Verze pro tisk 7.6.2020 skaut.451.cz

V nejbližších dnech:

IFA/IAF - Internacionála anarchistických federací
Web Nakladatelstvi Anarchistické federace

Píšou jinde

Odkazy

Punx against Putin

28. 5. 2024, Praha

Benefice pro Solidarity Collectives …(více)