Anarchistická federace

Orgasmus je víc než národ

Report z feministické akce proti náboženskému a nacionalistickému tmářství

Protidemo

V sobotu 22. dubna prošel Prahou „Národní pochod pro život a rodinu“, na nějž zvaly reklamy už dlouho dopředu. Pořádala ho organizace Hnutí pro život s cílem přenést boj proti právu na potrat do ulic. Nepřekvapí, že tato bigotní platforma spolupracuje s různými ultrapravičáky, např. s iniciativou D.O.S.T. Na akci dorazila víc než tisícovka lidí, přičemž nejpočetnější zastoupení tu měly rodiny s dětmi, které byly do Prahy dovezeny až z Moravy. S božím požehnáním vyrazili kolem druhé z Klárova s transparentem, na němž stálo „Kde jsou děti, tam je život“. Těžko tím ale měli asi na mysli „nekřesťanskou“ situaci uprchlických dětí v maďarských koncentrácích či v improvizovaných táborech v Řecku, Srbsku či Francii. Že to s tím životem při „pochodu pro život“ nebude zas tak horké, naznačili církevní papaláši, když se nechali na Klárově fotit před náklaďákem „Řeznictví a uzenářství“ s vyobrazením výtvorů z rozemletých tkání živých tvorů. Arcičernoprdelník Duka se pak jasně vyslovil ve smyslu, že je třeba zakázat potraty, abychom se k nám nehrnuly pracovní síly, co se tady nenarodily.

Mladickou přitažlivost a dynamiku mělo pochodu dát angažování profesionální bubenické skupiny GrooveArmy, která paradoxně v loňském roce podpořila pražskou Prague Pride. Skupina pak napsala na svém FB profilu: „Najali nás a do telefonu nám řekli, že je to akce pro rodiny. Peníze nám poslali předem a ve smlouvách máme slušná storna. Rozhodně jsme nebyli nějak nadšení z dané situace… byli jsme v podstatě uvedeni v omyl.“ Takže o autenticitě některých stránek „národního pochodu“ můžeme mít oprávněné pochybnosti. Nepomohla ani rozdaná trička „Jsem kreativní, jsem pro život“, protože kreativitu aby tam jeden pohledal.

Na Mánesově mostě se stoupenci boží pravdy setkali s prvními protidemonstranty, kteří byli součástí feministické protiakce a dalo by se říci i provokace. Právě provokativní hesla dokázala strhnout žádanou pozornost. Na transparentech a cedulích feministek a feministů se skvěly nápisy „Bůh se dívá, když masturbuješ, a líbí se mu to“, „Nukleární rodina je nacionalistická konina“, „Bezpečný sex není hřích“ nebo „Orgasmus je víc než národ“. Papundeklové kříže doplňovala hesla „Ježíš měl dva táty“, „Klerofašisti ukřižovali Krista“ nebo „Bůh je trans“. A nechyběla ani nějaká ta duhová vlajka. Zpupné hochy a dívky však záhy odklidila z cesty policie. Tak alespoň skandovali „Klerofašismus – špína a hnus“. Toto heslo u některých účastníků ťalo do živého, například u postaršího praporečníka, který odpovídal „Antifašisti fuj“ a pak se přímo na kameru vyznal ze své fašistické orientace.

Po humbuku na mostě se pár desítek protidemonstrantů, včetně několika křesťanů, kteří spojují svou víru s láskou, nikoli s vylučováním kvůli etnicitě, vyznání či sexuální orientaci přesunulo a zopakovalo svůj pokus o blokádu. Za právo ženy na kontrolu svého života a těla, proti homofobii, nacionalismu a náboženské bigotnosti se semkli napříč ulicí 28. října, kde se podařilo „národní pochod“ za skandování nadčasového hesla „No pasaran“ zhruba na půl hodiny zablokovat. Po třetí policejní výzvě a několika aktech fyzického vychylování byli odpůrci pochodu zatlačeni do vchodu jedné z budov. Nastoupili i zakuklení těžkooděnci, kteří svými těžce oděnými těly bránili tomu, aby do světa tmářství proniklo světlo ze světa lásky pro každého. Procházející dav si tak mohl aspoň vyslechnout veselé skandování „Vaše děti budou jako my“, „Naše těla nejsou vaše starost“ nebo „Maso je vražda, potrat ne“. Někteří protidemonstranti pak následovali pochod až na Václavské náměstí, kde se pokoušeli s demonstranty komunikovat a rozdávali letáčky, na kterých mimo jiné stálo: „Rodina by měla být vystavěna hlavně na vzájemné lásce a porozumění, které přesahují hranice genderů a tradičních forem rodiny.“

Protiakce bezesporu splnila svůj účel a nedovolila konzervativcům, kteří by nám chtěli diktovat, jako se kdo máme cítit, koho milovat a jak nakládat se svým životem, přijít ten den s jedinou definicí rodinných vztahů. Feministky z kolektivu NemrAFKy shrnuly ve vyjádření na svém blogu smysl protiakce stručně a jasně: „Hnutí pro život je možná marginální organizace, ale lidem a organizacím, co chtějí omezovat naši svobodu, nemůžeme jen tak přenechávat veřejný prostor.“

Související odkazy:
Bůh se dívá když masturbuješ, a líbí se mu to
Fotoreport: „Ježíš měl dva táty“


Píšou jinde

Odkazy